poniedziałek, 16 lutego 2015

Wielkanocne kwiatowe pisanki

 Hej, Wielkanoc już niebawem. Kto zamierza zrobić ozdoby własnoręcznie powinien już powoli zacząć o tym myśleć.
Ja proponuję bardzo efektowny i prosty sposób na wykonanie ozdobnej pisanki. 
Potrzebne są : dziurkacz kwiatek, jajko styropianowe, szpilki dekoracyjne i zapał do pracy :)
Moje jajko jest wielkości 10 cm. 

Zaczynamy oczywiście od wycięcia kwiatuszków. Potrzeba ich dość sporo jeśli chcecie tak jak ja przyczepić kwiatki w dwóch warstwach, żeby uniknąć białych przestrzeni pomiędzy.  Można oczywiście pomalować jajko na kolor zbliżony do koloru papieru, ale to już dodatkowa praca i czas. Wszystko zależy od Was. 

Jak widzicie na zdjęciu szpilki, których użyłam mają łepki z perełek. Takie wydają mi się najodpowiedniejsze do tego rodzaju ozdoby. Szpilki możecie kupić w różnych rozmiarach i długościach Zwróćcie uwagę, żeby nie były zbyt długie. Trzeba wcisnąć je w styropianowe jajko i jeśli będą za długie mogą przejść na drugą stronę. Chyba, że kupiliście ogromne jajko wtedy to co napisałam o długości szpilek nie ma żadnego znaczenia. 
Ja swoje szpilki kupiłam w pasmanterii, ale widziałam też w chińskich marketach.

Papier do wycinania kwiatków dziurkaczem nie powinien być zbyt gruby. Ja wykorzystałam papier Canson w arkuszach o ile pamiętam 70x35 cm, który kupiłam w miejscowym sklepie papierniczym. 



Ozdoby wielkanocne


Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz